Succesvolle campagne voor meer bekendheid eierstokkanker

Op 8 mei was het Wereld Eierstokkankerdag, de dag waarop Olijf zich elk jaar extra inzet voor meer bekendheid voor deze ziekte. Dit jaar is een campagne ontwikkeld om bewustwording te creëren en om vrouwen met eierstokkanker ‘een gezicht’ te geven. Olijf heeft hiervoor een campagnevideo als betaald bericht verspreid onder vrouwen van 35+ op o.a. Facebook en Instagram. Ze hebben hiermee meer dan 700.000 vrouwen bereikt en de video is ruim 1,3 miljoen keer getoond.

De video laat de realiteit van deze kanker zien. Allemaal vrouwen met eierstokkanker die volop in het leven staan, maar van wie zes van de tien vrouwen binnen 5 jaar niet meer in leven is. Olijf heeft voor deze opzet gekozen, omdat ze het belangrijk vinden dat vrouwen goed naar hun lichaam luisteren en niet met klachten blijven doorlopen. De pagina op onze website waarnaar de video verwijst, is: www.olijf.nl/silentladykiller.

Op de website wordt duidelijk gemaakt dat de genoemde symptomen meestal onschuldig zijn. Maar, als ze na 3 weken nog niet weg zijn, is dit een reden om naar de huisarts te gaan.

Heb je de video niet gezien? Bekijk hem dan alsnog: https://youtu.be/YDYU43IQW1U

Succesvolle campagne voor meer bekendheid eierstokkanker

Specifiek zoeken?